Lite bilder




Bilder från förra valpkursen men det har jag redan skrivit om tror jag? hah




Nellies kille, dom tycker jätte mycket om varandra,
ska visa film på dom bara jag får filmerna också! :)


Dom här två bilderna är från senaste gången!
Då övade vi fortfarande på att dom inte skulle dra i kopplet, försökte även få dom att
ligga men var så kallt på backen så ingen vela riktigt ligga heller..
Sen hade vi inkallnings övning.. vi fick låna varandra hundar och gå med sen stog
vi ca 12m ifrån varandra och man ropade på sin hund varsin gång, och jag trodde
nellie skulle springa till hennes lilla kille, men nä hon sprang snabbast av alla till mig
kändes riktigt bra i mamma hjärtat! Sen när dom fick fri lek så skulle vi ropa på dom också
och förra gången sket hon i mig, men nu lyssna hon och kom på engång! Känns verkligen som hon
tycker om mig nu ♥ Vi fick även öva en stund på att ha dom gåendes lös bredvid oss
och hon följde mej, sket i dom andra hundarna ibland sprang hon nån meter ifrån för att lukta
på nått men när jag vände kom hon tillbaka igen och gick bredvid! Såååå duktig tjej!

Har inte fått filmerna än så dom lägger jag ut när jag fått dom! :)
bilder känns lite viktigare för ni ser ju hur stor hon blivit, fina tjejen och jag får
så mycket beröm för henne för att hon är så framåt å snäll osv!

Sen fick hon ju även sin vaccinations spruta idag, hon tjöt rent utsagt rakt ut
men det gick över fort! Och vetrinärer tyckte hon såg fin ut överallt!
Bara ögonen som kladdar men dom tvättar jag endå varje dag så det skulle jag
fortsätta med! :) Sen sa hon även "jag tycker du är duktig som låter henne gå själv
finns så många som går runt och bär på sina småa hundar hela tiden!
Men alltså hon är hund och har fyra ben, klart hon ska gå själv! :D
är det så att hon inte orkar eller fryser så lyfter jag upp henne en stund
men inte mer än nödvändigt! hihi ♥

Är så glad att jag har nellie! <3


Lämna gärna en kommentar ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: