Vad kan Nellie?

Tänka tala om lite om nellie just nu

Hon väger 2.1 kg och är helt perfekt

hon kan sitt

och vacker tass lite sissodär ibland
vi har börjat lite smått med ligg, det går ganska bra

jag kan jag lägga en godis/vad som helst framför henne och
säga "nej" och hon låter bli det tills jag säger varsegod
då verkligen hoppar hon på det, haha!

Hon kan hoppa upp i både soffan och sängen

Det går bättre och bättre att borsta henne och klippa klorna
och att rycka hår i öronen är hon duktig på, hon tycker nog det är skönt?(?)

Hon har även börjat blivit brun/svart, hon skiftar lite beroende på vilket
ljus man ser henne i

hon lyssnar på nej väldigt bra

hon kan åka bil, i bur såklart utan att säga nånting, hon bäddar och sen
lägger hon sig där!

Hon kan vara själv hemma i ca en kvart (har inte vågat testa längre, vill ta det lugnt)
i bilen har hon vart själv längre, tex. när jag handlar och hon säger ingenting utan
ligger bara och sover, jätte duktig!

Hon kan hoppa ur buren och bilen själv

hon försöker hoppa in i bilen/buren själv, men måste hjälpa henne upp sen sköter hon resten själv!

Tror det var allt :) Kommer uppdatera så fort hon lärt sig lite mer! :)
men som sagt, jag har inge bråttomt att lära henne ligg å allt, vi tar det i våran
egen takt så kommer det bli jätte bra! :) lika med rumsrenheten, det får ta den
tid det tar, men hon är endå mkt bättre nu!

Ska se till att filma nå riktiga filmer på henne och lägga in nåndag! :)


Lämna gärna en kommentar ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: